
Widoczność w sieci – działania on-site
2 kwietnia 2020Wiele działań wpływa na to, jak roboty Google sklasyfikują daną domenę i znajdujące się na niej treści. Pozycjonowanie sklepów internetowych oraz witryn oferujących różne usługi obejmuje pewne obszary. Niektóre z nich można zaklasyfikować do kategorii on-site, na której skupimy się w niniejszym tekście. Jakie działania w jej obrębie mogą polepszyć wyniki wyszukiwania danej witryny w Google? Tego dowiesz się z poniższego wpisu.
Działania czysto techniczne
Pozycjonowanie sklepu na nic się zda, gdy jego warstwa techniczna kuleje. Przeprowadzane przez specjalistów działania on-site mają na celu wyeliminować wszelkie błędy zniechęcające zarówno klientów, jak i roboty Google. Ich działania skupiają się między innymi na tym, by:
- na stronie była w poprawny sposób przedstawiona oferta. Pod tym hasłem kryje się zarówno logiczny podział na kategorie, jak i budowa linków odsyłających na konkretne podstrony,
- poszczególne podstrony były wartościowe dla klientów. Oznacza to, że powinny znajdować się na nich dobrej jakości zdjęcia, oryginalne oraz zawierające najważniejsze informacje opisy,
- na poszczególnych stronach były obecne odpowiednie znaczniki HTML,
- wyselekcjonować i dobrać odpowiednie dla danego sklepu frazy, które będą odzwierciedleniem tego, co potencjalny klient wpisuje w wyszukiwarkę Google.
Zacznij wszystko od analizy
Specjalista, czy też nie, każde pozycjonowanie sklepów w internecie powinno zacząć się od przeprowadzenia szczegółowej analizy. To właśnie dzięki niej można wychwycić wszystkie ewentualne błędy, których nie dostrzega się na pierwszy rzut oka. Jeżeli nie jest się w stanie samemu ich wyłapać, w takim razie warto zdecydować się na sprawdzone działania SEO, przeprowadzane przez fachowców z tej branży. Z pewnością pozytywnie wpłyną one na pozycjonowanie sklepów.