Konwersja a widoczność w sieci
13 kwietnia 2020Pozycjonowanie sklepów internetowych ma na celu zwiększyć ich widoczność, jak i zoptymalizować konwersję. Im lepszy wynik w wyszukiwarce Google, tym większa szansa na to, że dana platforma będzie w stanie zainteresować potencjalnego klienta i przekonać go do zakupienia konkretnego produktu, czy też usługi. Z niniejszej treści dowiesz się, czym dokładnie jest konwersja, dlaczego każdemu tak na niej zależy oraz jak ma się ona do pozycjonowania sklepu.
Wskaźniki – źródło niezbędnych informacji
Właścicielom różnych platform zależy nie tylko na widoczności w sieci, ale i na efektywności stron. Dlatego też pozycjonowanie sklepów, przeprowadzane przez profesjonalne agencji marketingu internetowego, obejmuje ponadto tak zwaną konwersję. Jej wskaźniki są niezastąpionym źródłem informacji, gdyż określają to, jak efektywna jest dana witryna i jakie działania podejmują na niej klienci.
Konwersja – co chce osiągnąć właściciel strony
Wszystkie działania obejmujące pozycjonowanie sklepów w internecie mają na celu nakłonić potencjalnych klientów do zapoznania się z przygotowywanymi treściami, które mają zachęcić do wykonania pewnych czynności, pożądanych przez właścicieli danego portalu. Muszą być one zatem na samym początku jak najdokładniej sprecyzowany, by wszelkie działania, opierające się na pozycjonowaniu i SEO, mogły się na nich skupić. Celem konwersji może przykładowo okazać się:
- kupienie przez klienta konkretnego produktu,
- zapoznanie się z treściami zawartymi na filmie, udostępnionym na stronie,
- założenie konta na danym portalu i wypełnienie formularza, czy też ankiety,
- skorzystanie z takich dodatków jak newsletter.
Konkretnie nakierowane pozycjonowanie sklepu w internecie, wraz z rzetelnie zaplanowanymi strategiami, jest w stanie osiągnąć wiele, czego dowodem są zadowoleni klienci, którzy zdecydowali się zaufać profesjonalnym agencjom marketingu internetowego.