Linki – przełożenie na widoczność w sieci

Linki – przełożenie na widoczność w sieci

29 kwietnia 2020 Wyłączono Napisał(a): Redakcja

Czy posiadanie dużej ilości linków przekłada się na pozycjonowanie sklepów internetowych, czy też witryn oferujących pewien zakres usług? Oczywiście, że tak. Nie zawsze jednak sieć linków, która została wypracowana, działa korzystnie. Na to, czy hiperłącza obecne w pewnych treściach są korzystne dla witryny (do której odsyłają), wpływa wiele czynników. Zapoznasz się z nimi dzięki poniższej treści, która z pewnością rzuci nowe światło na aspekty, składające się na pozycjonowanie sklepów w internecie. 

Jak nie powinno się pozycjonować sklepów 

Nie wszystkie czynności, mające na celu polepszyć widoczność w sieci, są wskazane. Profesjonalnie przeprowadzone pozycjonowanie sklepów powinno odbywać się według przemyślanej i zatwierdzonej przez obie strony (pozycjonującego, jak i klienta) strategii. Działania pochopne, jak i wykonywane w pośpiechu, mogą przysporzyć danej witrynie nie lada problemów, chociażby w obszarze samego link buildingu. Łatwo w tym temacie się potknąć. Osoby niemające doświadczenia, najczęściej popełniają błędy, takie jak:

  • umieszczanie linków na niesprawdzonych witrynach, które uznawane są za typowo spamerskie – takie działanie nie służy pozycjonowaniu sklepu w internecie, może być wręcz przyczyną nałożenia na stronę różnorodnych filtrów Google, 
  • ograniczanie się do kilku linków, a następnie zaniedbywanie tej kwestii – link building to ciągłe działania, których nie można zaprzestać, jeżeli wciąż chce się odnotowywać jakiekolwiek zadowalające wyniki, 
  • jednorazowe wprowadzanie armii linków – jest to bardzo zła praktyka. Takie czynności powinny być rozkładane w czasie. Treści, w których zawarte są hiperłącza, muszą pojawiać się co jakiś czas, inaczej można ściągnąć na siebie filtry. 

Cierpliwość zawsze popłaca 

Profesjonalne pozycjonowanie sklepów, usługa oferowana przez doświadczone agencje marketingu internetowego, wymaga czasu, zwłaszcza przy konstruowaniu profilu linków przychodzących. Nie wystarczy mieć ich dużo. Liczy się również ich jakość, a to właśnie ona przekłada się na zwiększenie widoczności w sieci.